lördag 26 januari 2013

Nytt av gammalt

Jag anmälde mig till Kamillas stickutmaning under 2013. I januari är utmaningen att göra något nytt av något gammalt. Det har varit jättesvårt att komma på något. Jag tänkte virka något av plastremsor eller mattrasor. Men hittade inget bra användningsområde. Jag vill inte göra något bara för att jag ska göra det.
Men idag kom jag på att mitt röda eskimolinne, som skulle blivit en tunika, aldrig blir använt. Men garnet är för fint för att skicka iväg. Nu har jag repat upp alltihop och stoppade lite innan nederkanten blev upprepad och nu ska det bli en poncho/axelvärmare istället.

4 kommentarer :

heidi sa...

låter som en bra idé:)

Jonas sa...

coolt med nya saker av gamla saker.

Sunna sa...

smart ide, jag har en långkofta jag går och pillar på men har bara inte kommit på vad den ska bli som pånyttfödd

Manduzana stickar sa...

Det låter som en bra sak. Heja återbruk :)